Starta en kundklubb med lojalitetsprogram
Vill du få uppmärksamhet från kunderna och knyta dem till just ditt företag för lång tid framåt, ska du starta en kundklubb. Det är ett oslagbart sätt att hela tiden påminna kunderna att din firma finns och att de ska handla från ditt företag. Även om kunden till en början är ovan vid så intensiv marknadsföring, upplevs nyhetsbrevet eller mejlet till slut som ett budskap från en vän, och man undrar vilka rabatter man kan utnyttja denna gång.
Att starta kundklubb på internet är mycket smart, för kunderna har ju redan handlat av dig och känner till ditt sortiment. Nu erbjuds de rabatter, specialförmåner, jippon eller tävlingar, och du kan introducera ett lojalitetsprogram. Ju mer kunderna handlar, desto mer VIP blir de. Anlita ett företag som är experter på digital marknadsföring så får du hjälp med kundklubben och snurr på affärerna.
Snabb informationsspridning till medlemmarna
En kundklubb är ett billigt sätt att kommunicera med kunderna. Inga tryckkostnader och inga utskick behövs, och du får ut ditt budskap till ett stort antal kunder på en enda gång. Det är också lätt att sprida nyheter, göra prisjusteringar och snabbt få ut all information du vill delge kunderna.
Vem vann på tävlingen du utlyste i förra veckan? För att få reda på det går kunderna in på din klubbsida, och där händer det ständigt nya och aktuella saker. Det finns inte en chans att dina medlemmar missar ett event som du startar, för de kommer att bli nyfikna.
Ditt värdefulla kundregister
Det är viktigt att du inte tappar bort dina kunder, och för att ha dem kvar måste de bli påminda om hur bra dina varor är. Du kanske har någon speciellt bra produkt som de inte vill vara utan. Att bara ha ett lågt pris som säljargument kan vara lite riskabelt, för får du en konkurrent som börjar priskriga med dig kanske du förleds att sänka priserna mer än vad du har tänkt dig.
Lönsamhet är ett måste, och kundklubbens lojalitetsprogram får dina kunder att köpa något extra för att komma upp i högre nivåer av förmåner. Ditt kundregister är en värdefull tillgång, och den bör du göra det bästa av.
Du har kanske själv funderat på att starta en kundklubb men att det inte har blivit av. Anlita en byrå som är experter på onlinetjänster. Då får du till de tekniska finesserna och kan skapa en image för företaget som du sedan förmedlar till din kundkrets.